Tags

, , , , ,

Hver påske har jeg en intention om at skulle male påskeæg, dog er det aldrig rigtigt blevet til noget siden jeg var barn. Det lykkes mig så endeligt i år…HURRA! Jeg kan stadig huske at jeg som barn synes, at det var meget hårdt at puste æg ud, hvilket tilsyneladende ikke er blevet nemmere med årene😉. Dog ved jeg, at man til formålet kan købe en æggepuster i diverse hobbyforretninger. Bliver det en tradition med at puste æg, så skal jeg helt sikkert have anskaffet mig sådan en.
Påske 2014

Pust æggene ud

  • Sprit æggene af inden du går i gang
  • Prik et hul i begge ender af ægget
  • Blæs indholdet ud ved at puste i den spidse ende af dit æg
  • Æggene er nu klar til at blive dekoreret
Gem indholdet – det behøver ikke gå til spilde. -Bage kage, eller lav en omelet…-eller noget helt 3., der kræver æg. Men dog ikke noget, hvor man skal skille blomme fra hvide – det er på ingen måde muligt når æggene er pustet ud.
Dekorer dine æg
Tænk kreativt eller besøg sider som Pinterest, hvor du kan se andres fantastiske idéer.
Jeg har i år brugt neonfarver – maling fra Tiger og tuschpenne fra Molotow.
Påske 2014 x