Tags

, , , , , , ,

I juledagene var vi hos mine forældre, hvor jeg dagen inden juleaften kastede mig over at lave en stjerne, som jeg havde set på Instagram. Der var desværre ikke nogen vejledning, så den måtte jeg tænke mig til. Jeg er ret godt tilfreds med resultatet og det er helt sikkert ikke sidste gang, at jeg kaster mig over at lave sådan én.Julen 2013 039

Det skal du bruge:

  • karton
  • skalpel (og skæreunderlag) eller en saks
  • lineal
  • blyant
  • Limpistol eller en god limstift

Sådan gør du:

Start med at klippe 6 kvadratiske stykker karton i samme størrelse. Fold dem på skrå – hjørne mod hjørne. Klip eller skær langs den længste side med jævne mellemrum. Evt. mål med en lineal hvor bredde de skal være og tegn markeringer med en blyant. Husk at starte udefra og sæt samme størrelse på hver strimmel. Man bestemmer helt selv hvor mange strimler man laver.

Når du har klippet/skåret alle dine ark ud, skal du i gang med at hæfte. Start med at folde de to midterste spidser sammen. Vend så papiret og fold den næste, herefter vender du papiret igen og limer. Fortsæt til du har foldet alle kanter. Fortsæt sådan med alle 6 ark.  Så er du klar til hæftet det hele sammen. Jeg satte dem sammen 3 og 3 pg samlede de to bundter til sidst.