Tags

, , , , , , , , ,

Mandag aften stod den på mere julehygge, hvor jeg forsøgte mig med at lave rensdyr af gamle korkpropper. Her får du resultatet. Jeg tænker, at jeg vil forsøge mig med en mund senere. Skulle du får lyst at kaste dig over projektet, så får du her “opskriften” på rensdyr.

Rensdyr

Det skal du bruge:

  • 3 korkpropper
  • brun trådrulleøjne
  • bog fra bøgetræ
  • rulleøjne
  • limpistol
  • skalpel eller anden kniv
  • rød perle eller lign til næse. (jeg har brugt et dekorationsbær)

Sådan gør du: Start med at halvere den ene korkprop. Denne skal udgøre rensdyrets hoved. Den halve prop fast  på en anden prop, som udgør rensdyrets krop. Herefter halveres den sidste prop og den halve prop skæres over (modsatte retning). Vent skær benene kortere, hvis du synes de bliver for lange. Skær så en skrå kant, således at benene kommer til at sidde tættere på kroppen og begynd at lime benene fast. Knæk til slut boget over og lim 2 på rensdyret som ører og en bagpå som hale.

Næste trin er så at få gjort rensdyret sjovt ved at sætte rulleøjne, næse og gevir på. Geviret og næsen limes fast med limpistolen, mens øjnene som regel i forvejen allerede er udstyret med klæbepude.

Sæt hale på dyret og tegn en mund hvis du synes.

Hav en dejlig jul!