Tags

, , , , , ,

julekugler

Jeg har været i gang med at lave årets første julepynt, og blev egentligt ret tilfreds med resultatet. Jeg er ikke så meget til købt julepynt medmindre det drejer sig om glaskugler. Derfor har vi hjemme hos os en masse hjemmelavet julepynt. Bare kald mig gammeldags, men jeg synes bare at der er bare et eller andet over dét, at sætte sin egen pynt på træet.

Det skal du bruge:

  • lækkert dekopapir med print eller alm hvidt papir
  • limstift
  • en saks
  • en pen
  • en rund skabelon

Sådan gør du:

Start med den runde skabelon og få klippet en masse cirkler. Jeg vil foreslå at folde papiret, så du ikke behøver at klippe hver enkelt ud for sig. Når du har klippet cirkler ud (mindst 8) skal du i gang med at folde. buk cirklerne så der dannes 3 hjørner og en trekant i midten.

Lim folderne sammen som vist på billedet. Lim 4 eller 5 cirkler sammen i folderne og fortsæt med at samle cirklerne ind til alle er limet sammen og så har du en julekugle. Klip evt hvide kanter af, hvis sådanne er fremkommet ved at du har foldet skævt og sy til sidst et bånd i kuglen, så den er klar til ophæng.

*til den mindste kugle har jeg brugt 10 cirkler, til mellemstørrelsen 8 og det den helt store 20-25 cirkler