Tags

, , , , , , , , , , , ,

Jeg mindes min helt tidlige bandom hvor vi af og til kunne være så heldige at få et fastelavnsris. Jeg har endda en erindring om at min bror og jeg har pisket mine forældre op ad sengen med et fastelavnsris. Stakkels forældre. Jeg tænker de fleste i dag bare får riset med slik og uden rise-traditionen😛

fastelavn 2010

Jeg synes det bedste fastelavnsris er dem med masser af bånd, farverigt slik og masker.

Jeg har selv lavet ris af forskellige grene – hasselgrene, troldgrene og rød kornel m.fl. Særligt den røde kornel synes jeg er super flot, netop pga dens farve.

Når du skal lave et flot fastelavnsris vil jeg anbefale dig en tur i Søstrene Grene, der ofte har rigtigt mange flotte masker til at sætte i riset og masser af papir som gør sig godt på riset. Og så er det billigt!

fastelavn 2012

Til at pynte fastelavnsriset vil jeg anbefale alverdens småslik, som er pakket seperat i små poser eller folie:

  • små slikkepinde fx fra Bonbon
  • Riesen
  • Tyggegummi – Shake, Funny, Jenka
  • Små Hariboposer
  • Fazer mints
  • Dumble
  • Daim
  • Maoam
  • små chokoladebarer – Mars, Bounty, Snickers, Milky Ways
  • Quality street
  • Skippers piber
  • Malacos karamelstænger – fåes også med lakrids og chokoladesmage
  • Kick lakridskaramel

Besøg evt. http://slikleksikon.org/ for detaljer.

God fornøjelse