Tags

, , , , , , , , ,

Der er masser af ting du kan bruge gamle cykelslanger til. Jeg er især vild med at lave lækre vaser af gummiet. I mit hjem har vi mange møbler i stramt nordisk design. Derfor kan jeg godt lide at vores brugskunst er i grove og rustikke materialer, som står i kontrast til de stramme linjer.

Her får du flere bud på vaser af gummislanger.

råmaterialerne

Det skal du bruge:

  • Saks
  • Cykelslanger
  • Glas i forskellige afskygninger
  • Silkebånd, gummibånd eller ståltråd eller en limpistol

Sådan gør du: (vase 1, 2, 3 og 4)

Klip cykelslangen op på langs og vask den grundigt i sæbevand. Bind herefter gummislangen rundt om glasset og afslut ved at fæstne slangen med silkebånd, gummibånd eller andet. Har man en limpistol giver dette også et super fint resultat

flere slanger

Sådan gør du: (vase 5)

Vask cykelslagen grundigt og klip den midt over. Fold slangen i den højde du ønsker vasen og klip alle de ender som vender opad. Klip dem gerne skævt, så vasen bliver asymmetrisk. Bind herefter et bånd om vasen, så slagerne holder sig på plads. Du kan evt. stive slangerne af med reagensglas eller blomsterpinde. Jeg har stivet 3 af de højeste slager af i min vase, så den står mere stabilt.

-God fornøjelse-