Tags

, , ,

 

Så blev det påske og hvad er påsken i virkeligheden uden et påskeæg eller to?

Jeg blev lige inspireret på en løbetur for et stykke tid tilbage, da jeg kom forbi et stort Egetræ, som havde smidt en stor mængde agern af sig. Jeg fyldte lommerne og her får du så resultatet: masser af små “fake” påskeæg😀.

Har du en flok agern liggende til rest fra julen, så kast dig endelig ud i dette projekt. Det er super nemt og hyggeligt at sidde med.

æg1

Det skal du bruge:

  • En god samling agern (Jeg synes ikke, at det gør noget, hvis de har huller eller er revnede -det gør dem blot rustikke)
  • Akrylmaling (Molotow penne kan også bruges)
  • Et stykke papir som æggene kan tørre på
  • En pensel
Sådan gør du:
Mal en farve æg ad gangen ved at du holder agerenet mellem din pege- og din tommelfingen. Når æggene er malet færdige ligges de på et stykke papir hvor overfladen lige skal tørre. Husk at vende ægget under tørringen, så de ikke sætter sig fast i papiret.
Happy Easter

Jeg har brugt følgende til mine æg:

Popæg: Neongul Molotow pen, pink Molotow pen, Galaxy artist acrylic (magenta) og (yellow), Fantasy Colour Acryl blank (white) samt en Steadler triplus fineliner (alm. sort pen)

Krea-æg: Fantasy Colour Acryl blank (white), Fantasy Colour Acryl metallic (black), Galaxy artist acrylic (gold) og Galaxy artist acrylic (copper)

Gulæg: Galaxy artist acrylic (gold)

Hvide æg: Fantasy Colour Acryl blank (white)

Bronze/kobber æg: Galaxy artist acrylic (copper)

Metallic æg: Fantasy Colour Acryl metallic (black)